Waterschade in meerdere woningen in Hengelo

Werkwijze

Maandagochtend ontvingen wij een melding van waterschade in meerdere woningen in een appartementencomplex in Hengelo. De lekkage is ontstaan in een bovenwoning en vervolgens is het water doorgelekt naar de onderliggende woningen. De uitvoerder van onze service- en onderhoudsdienst was binnen een uur ter plaatse om de schade op te nemen en om te kijken welke maatregelen genomen moesten worden.

Om de vochtproblemen grotendeels op te lossen, is besloten om in alle appartementen een bouwdroger neer te zetten. Deze zijn maandagmiddag geregeld, zodat ze dinsdagochtend meteen geplaatst konden worden. Wanneer de appartementen voldoende gedroogd zijn, wordt door een expert bekeken wat de uiteindelijke schade is en welke werkzaamheden moeten worden verricht om de woningen te herstellen. Om in een volgend stadium snel te kunnen handelen, zijn onderaannemers, zoals de schilder en loodgieter, reeds ingelicht. Door bovenstaande werkwijze proberen wij de problemen voor de bewoners zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Service- en onderhoudsdienst

De service- en onderhoudsdienst van Kormelink is 24/7 bereikbaar voor calamiteiten, ook in het weekend en vakanties. Vanuit het callcenter worden de meldingen geregistreerd en gecoördineerd. Het callcenter is uitgerust met de modernste technieken en beschikt over een geavanceerd back-upsysteem. Om het werk efficiënt te kunnen uitvoeren beschikken onze goed opgeleide en ervaren vakmensen over volledig ingerichte servicebussen.